Afgepeigerd, moe en toch ontspannen. Hoe doe je dat?

Daar zit je dan uitgeblust op de bank. Je wilt nog zoveel maar het lukt je gewoon niet. Volgens je gevoel is er veel te weinig tijd om alles te doen wat je graag zou willen doen. Strakjes eerst maar weer achter de computer. Kijken of je alvast wat voorbereidend werk voor morgen kan doen. Het liefst blijf je op de bank hangen. Maar ja, het moet toch gebeuren…

 

  • Dat project op het werk. Het is nog steeds niet af. Dat moet nu echt klaar
  • Je mailbox. Je kan je niet meer herinneren wanneer je die voor het laatst leeg had
  • De mail thuis, je wilt er niet eens over nadenken
  • Dan zijn er nog de kinderen. Mam, wanneer gaan we nou nieuwe kleren kopen? Al een paar keer heb je het uitgesteld. Geen tijd.
  • Het etentje dat voor volgende week gepland staat heb je ook al afgezegd. Geen tijd.
  • Rust nemen is er niet bij. Dat kan pas als alles klaar is.
  • Sporten? Wat is dat ook alweer?
  • Je energie is op maar voor je gevoel heb je geen keuze, je gaat door.

Hoe doen anderen dat?

Je zal toch niet de enige zijn met een volle agenda? Je merkt aan jezelf dat je geen leuke collega meer bent. Dat je ongeduldig bent en sneller snauwt dan vroeger. Thuis merk je het nog meer. Het is moeilijk om oprechte aandacht voor je partner en kinderen te hebben. Ook al is dat eigenlijk wat je het liefste wilt.

Het kan ook anders

Hoe zou jouw dag eruitzien als je

  • De hele dag vol energie zou zijn.
  • Opgewekt je werk doet.
  • Al je werk afkrijgt
  • Dagelijks alles in je mailbox kan verwerken
  • Tijd hebt voor een privé leven. Om leuke dingen met je kinderen te doen. Om gezellig met vrienden uit eten te gaan. Om te sporten…

Hoe zou jouw dag er dan uitzien?

Je stapt uitgerust uit bed. Ontbijt gezellig met je huisgenoten en je gaat opgewekt naar je werk. Daar begin je vol energie aan de taken die op je wachten. Gefocust doe je je werk. Tussendoor maak je een praatje met die leuke collega die je al een tijd niet gesproken hebt.

Wat moet je daarvoor doen?

Je moet bereid zijn om naar jezelf te kijken. Bereid zijn om uit te zoeken waar het bij jou mis gaat. En je zal dingen anders moeten gaan aanpakken. Want dit gaat om jou. Dat jij weer vol plezier alle activiteiten doet die je blij maken en die bij je passen.

Wat voor hulp kan je van mij verwachten?

  • Hulp bij het ontdekken waar jouw energievreters zitten.
  • Je gaat herkennen wanneer het voor jou tijd is om te ontspannen
  • Je herkent wanneer stress je lamslaat en wanneer een beetje stress jou juist helpt om de focus te houden
  • Je creëert voldoende tijd om leuke dingen te doen.
  • Je leert om meer balans in je agenda en in je leven aan te brengen

Emoties

Want ook al heb je het nog zo druk. Daar zit niet het probleem. Het is niet de stress die je uitput maar het gevoel dat de stress te veel is. Door met de onderliggende emoties te werken krijg je inzicht in waar jouw valkuilen liggen en hoe je daar op een ontspannen manier mee om kan gaan.

Eet- en leefpatroon

Daarnaast heeft ook jouw eet- en leefpatroon grote invloed op hoe jij stress ervaart. Ben je uitgerust dan heb je meer weerstand. Dan kan je ook meer druk aan. Ben je moe zal je eerder geneigd zijn om makkelijke minder goede levensmiddelen te eten. En voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel.

De cirkel doorbreken

Zaak is om te kijken wat jij nodig hebt om deze cirkel te doorbreken. Meestal zal dat een combinatie zijn van anders denken, anders met je tijd omgaan en andere voedingsmiddelen kiezen. En ja, dit lijkt misschien wel erg veel om te veranderen. Maar dat hoeft het niet zo te zijn. Door stapsgewijs aan de slag te gaan op jouw eigen-wijze ga ook jij dit bereiken.

Even praktisch

De eerste afspraak vraagt een investering van €117 euro. Deze is bedoeld om te inventariseren wat jij nodig hebt om weer relaxed, energiek en vol plezier alles te doen wat je graag wilt doen. Of dat nu werk gerelateerd is of privé. Dat maakt niets uit. Tijdens deze afspraak kan je ook ervaren wat mijn manier van werken is.

Reken erop dat deze eerste afspraak zo’n anderhalf uur kan duren. Na deze eerste afspraak besluit je hoe je verder wilt. Je kan ervoor kiezen om zelfstandig aan de slag te gaan met wat je ontdekt hebt of je schrijft je in voor meer begeleiding. Per maand kan jij beslissen of je inmiddels genoeg kennis en ervaring hebt om zelfstandig verder te gaan. Of dat je nog meer begeleiding wilt. Een maand kost je €397 euro en levert je het volgende op:

  • Je leert op een ontspannen manier met stress omgaan
  • Je hebt rust wanneer het even niet lukt. Met de opgedane kennis en inzichten kan je zo weer terug gaan naar een ontspannen houding. Uit ervaring weet ik dat de periodes dat je de bocht uitvliegt steeds korter en steeds zeldzamer worden.
  • Je leert om te genieten van alles wat er op je pad komt.

 

Wat krijg je voor jouw investering?

De eerste afspraak is om te kijken waar je nu staat en wat je graag zou willen bereiken. Je ontdekt welke stappen jij kan zetten om naar je doel te komen. Direct krijg jij een aantal tools waarmee je zelfstandig aan de slag kan.

In de maand(en) die volgen krijg jij van mij:

  • Eén op één aandacht in de vorm van wekelijks persoonlijk contact.
  • Dit contact zal vooral telefonisch zijn. In ieder geval één keer in de maand treffen we elkaar persoonlijk. In een half uur tot een uur geef ik je waar nodig extra informatie en handvatten.
  • Je kan mij 24/7 per mail contacten met alle vragen waar jij tegen aanloopt. Op werkdagen zal je binnen 24 uur een reactie ontvangen.
  • Alle kennis die ik heb van voeding en hoe dit jouw stressniveau kan beïnvloeden.
  • Achtergrondinformatie waarom bepaalde voeding slim is om te nemen en andere juist niet.
  • Kennis over hoe het in je hoofd werkt en hoe je dit kan beïnvloeden.
  • Handvatten om snel en eenvoudig negativiteit om te zetten in positiviteit.

 

Ben jij geïnteresseerd hoe je op een ontspannen, energieke en relaxte manier met stress om kan gaan? Meldt je dan aan voor een gratis telefonisch gesprek.

Vraag nu een gratis gesprek aan:

Aanmelden gesprek stress
zonder streepje

Pin It on Pinterest

Share This