Opvliegers – Je kan er zelf veel aan doen

Als vrouw heb je je hele leven te maken met hormonen. Het begint al jong. Eerst in de puberteit, daarna je maandelijkse menstruatie en als afsluiting de menopauze. Allemaal belangrijke periodes in het leven van een vrouw. Niet alleen vanwege de vele ongemakken die dit met zich mee kan brengen maar ook vanwege de impact die het op je leven kan hebben. De overgang van een vruchtbare naar een rijpe vrouw is daarvan voor veel vrouwen de meest ingrijpende. Terwijl het op zich een fantastisch proces is.

 

Alleen ervaren we het vaak anders. Want de overgang staat voor veel vrouwen voor

  • Opvliegers, op de onmogelijkste momenten zweetaanvallen.
  • Stemmingswisselingen
  • Depressieve gedachten, neerslachtig zijn
  • Minder energie hebben
  • Een kort lontje hebben
  • Zwaarder worden

Het klinkt allemaal zo zwaar maar toch hoeft het dat niet te zijn. Hoe meer jij in balans bent, hoe minder klachten. Hoe meer energie jij hebt hoe makkelijker je er doorheen gaat.

Wat veroorzaakt overgangsklachten.

In eerste instantie zijn dat natuurlijk de hormonen. Maar er is meer. Het zijn ook de voedingskeuzes die jij maakt die een duidelijke invloed op je stemming én je hormonen hebben. Dat geldt ook voor je gedachten. Je gedachten hebben invloed op je hormonen én je voedingskeuzes. Hoe jij denkt bepaald voor een groot deel hoe jij de overgang ervaart.

Kan jij accepteren dat je lichaam veranderingen doormaakt of zet jij je vooral af tegen de overgang? Hoe vreemd het misschien ook mag klinken toch is het zo dat weerstand de klachten verergert.

Hoe zou het zijn

  • Als jij opvliegers weet te beheersen
  • Als jij minder last van stemmingswisselingen hebt
  • Als jij direct negatieve gedachten kan ombuigen naar neutrale of zelfs positieve gedachten
  • Als jij je gewicht onder controle hebt
  • Dat jij vol energie aan de dag begint

Dat en nog veel meer kan allemaal

Want hoe zou het zijn als jij de overgang met minder moeite, meer energie en veel relaxter doorkomt. Doordat je leert

  • hoe je voeding inzet om je klachten te verminderen
  • hoe je je gedachten zo kan sturen dat je minder klachten ervaart
  • te ontspannen. Juist als het je allemaal teveel wordt

Het is dichterbij dan je denkt

Ik help jou om dit te realiseren. Door mijn inzichten en kennis met jou te delen. Op een manier die jou verder helpt. Hoe? Dat bepaal jij. Wat heb jij nodig? Dat is de belangrijkste vraag. Het maakt niets uit als je nu nog niet weet wat je precies nodig hebt. Daar komen we tijdens het proces achter. Het belangrijkste is dat jij een keuze maakt hoe jij de overgang wilt ervaren. Zodat je die op de meest ontspannen manier beleeft.

De praktische kant

De eerste afspraak kost je €117,-. Deze is bedoeld om te inventariseren wat jij nodig hebt. Meestal hebben we bij een eerste afspraak zo’n anderhalf uur nodig. Na deze afspraak besluit je of je zelfstandig aan de slag wilt gaan of begeleiding wilt. Per maand kan je vervolgens beslissen of je genoeg kennis en ervaring hebt om zelfstandig verder te gaan of nog een maand mijn begeleiding wilt. Een maand begeleiding vraagt  een investering van €397,-

Wat krijg je voor jouw investering?

De eerste afspraak is om te kijken waar je nu staat en wat je graag zou willen. Je ontdekt welke stappen jij kan zetten om naar je doel te komen. Direct krijg jij een aantal tools waarmee je zelfstandig aan de slag kan.

In de maand(en) die volgen krijg jij van mij:

  • Eén op één aandacht in de vorm van wekelijks persoonlijk contact.
  • Dit contact zal vooral telefonisch zijn. Zo kan je snel en gemakkelijk je vragen aan me stellen. Eén keer in de maand treffen we elkaar persoonlijk. In een half uur tot een uur geef ik je waar nodig extra informatie en handvatten.
  • Je kan mij 24/7 per mail contacten met alle vragen waar jij tegen aanloopt. Op werkdagen zal je binnen 24 uur een reactie ontvangen.
  • Alle kennis die ik van voeding en hormonen heb.
  • Achtergrondinformatie waarom bepaalde voeding slim is om te nemen en andere juist niet
  • Kennis over hoe het in je hoofd werkt en hoe je dit kan beïnvloeden.
  • Handvatten om snel en eenvoudig negativiteit om te zetten in positiviteit.

Wat je ook kiest jij gaat naar huis met

  • de wetenschap dat je op een ontspannen manier de overgang kan ervaren
  • de rust dat wanneer het even niet lukt dat je de kennis en inzichten hebt om weer terug te gaan naar deze ontspannen houding. Uit ervaring weet ik dat de periodes dat je de bocht uitvliegt steeds korter en steeds zeldzamer worden.
  • Weet jij welke voeding en/of drinken voor jou wel en niet werkt

 

Ben jij geïnteresseerd om op een ontspannen, energieke en relaxte manier de overgang te beleven? Meld je dan aan voor een oriënterend gesprek.

 

Vraag nu een oriënterend gesprek aan:

Aanmelden gesprek opvliegers

Pin It on Pinterest

Share This